Financieel bijdragen

Geef met vreugde naar draagkracht!

Vindt u het belangrijk dat de Protestantse Kerk zichtbaar is in Aalst? Draagt u de activiteiten die de kerk in en voor ons dorp organiseert een warm hart toe en voelt u zich betrokken bij onze gemeente?  Wilt u aan de activiteiten en het werk bijdragen? Er zijn vele redenen om te schenken aan de kerk. Op deze pagina leest u over de mogelijkheden en kunt u uw gift direct via internet doen.

Direct doneren

De Protestantse Kerk in Nederland is een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Dat betekent dat uw gift aftrekbaar is van de inkomstenbelasting.

Bijdragen aan actie Kerkbalans
Het vergt een aanzienlijke gezamenlijke inspanning om het financiële plaatje van onze gemeente rond te krijgen. Daarom doen wij jaarlijks en groot vertrouwen een beroep op u om dankbaar en royaal bij te dragen.  Actie Kerkbalans

Bijdragen aan de Solidartiteitskas
Als Protestantse Kerk in Nederland willen we omzien naar elkaar en elkaar tot steun zijn. Jaarlijks vragen wij u om een bijdrage van 10 euro. Daarvan wordt 5 euro afgedragen aan de Solidariteitskas. Het bedrag dat overblijft krijgt een bestemming binnen onze eigen gemeente. Actie Solidariteitskas

Periodiek schenken
Het kan bepaalde belastingvoordelen hebben om een Periodieke Schenking te doen. U kunt uw complete gift dan aftrekken van de inkomstenbelasting, er geldt geen drempel en geen maximum. Een periodieke schenking is gemakkelijk te regelen. lees meer

Ledenbijdrage
Het kan zijn dat u niet, of niet zo vaak in de kerk komt, maar het wel belangrijk vindt dat de kerk in Aalst present is.

Nalaten aan de kerk
Ook na uw overlijden kunt u het werk van de kerk steunen. Weet u bijvoorbeeld dat u de kerk kunt opnemen in uw testament? Zo geeft u een bijzonder geschenk aan de generaties na ons.

Doneren via de website

Via een koppeling met SKG Collect kunt u via deze website gemakkelijk uw betaling via internet doen. Hieronder leest u hoe dat werkt.

1. Klik hierboven op de actie waaraan u een bijdrage of toezegging wilt doen.
  2. Kies bij de actie Kerkbalans voor bijdrage of toezegging.
  3. Als u voor het eerst een betaling op deze wijze doet, kiest u “nieuwe bezoeker”. U kunt zich
    vervolgens registreren. Daarbij dient u uw administratienummer in te vullen, dat is het nummer
    waarmee u bekend bent bij de ledenadministratie van de Hervormde gemeente van Aalst.
    Als u een brief thuisgestuurd heeft gekregen, vindt u het nummer bovenaan deze brief.
    U kunt uw nummer ook opvragen bij het Kerkelijk Bureau.
  4. U ontvangt per e-mail een bevestiging dat uw account is aangemaakt met uw gebruikersnaam en
    wachtwoord. U kunt dan gelijk uw betaling of toezegging doen.
  5. Voor beide acties kunt u betalen via iDEAL
    Wanneer u met iDEAL in termijnen wilt betalen, vergeet u dan niet deze termijn in uw opdracht aan te geven. Eénmalige betalingen kunnen ook via iDEAL.
  6. U vult het bedrag in dat u wilt bijdragen of toezeggen
  7. Ten slotte controleert en bevestigt u uw toezegging. Als bevestiging ontvangt u een e-mail.

Mocht u vragen of opmerkingen hebben, dan kunt u contact opnemen met het Kerkelijk Bureau via pvandenboogert@hervormdaalst.eu of 0418 641399.

Bij voorbaat hartelijk dank voor uw (digitale) toezegging en/of betaling!