Aanpassingen Kerkdiensten

De zondagse erediensten vanaf 2 januari 2022 zullen alleen online om 9.30 uur en 18.30 uur plaatsvinden. Dus op zondag 2 januari kunt u – verdrietig genoeg – niet naar de kerk toekomen.

Tijdens de ingelaste persconferentie op zaterdagavond 18 december jl. is bekendgemaakt dat Nederland in lockdown is gegaan met ingang van zondagmorgen jl. om 05 uur. Deze maatregelen gelden in elk geval tot en met zaterdag 15 januari a.s. om 05 uur.

Deze maatregelen zijn genomen om de verspreiding van de omikronvariant van het COVID-virus op korte termijn te vertragen om de zorg voor iedereen toegankelijk te houden.

Na aanleiding hiervan heeft de kerkenraad besloten om de kerkdiensten tot en met 1 januari 2022 open te stellen voor maximaal 50 bezoekers. Dit is overeenstemming met de richtlijnen van de PKN en het CIO.

Voor zowel een morgendienst als een middagdienst moet worden gereserveerd via de website. Deze reservering geldt voor alle leeftijden. Dus ook voor kinderen van 12 jaar en jonger. Indien de kerk voor eerste Kerstdag is volgeboekt, is er de mogelijkheid om met maximaal 50 gemeenteleden samen te komen in ’t Kruispunt om van daaruit de dienst via de streaming bij te wonen. Ook hiervoor moet worden gereserveerd via de website.

De punten op een rij:

– Tijdens de diensten zingen we telkens één couplet op ingetogen wijze.

– Op eerste Kerstdag zullen we na de kerkdienst buiten het Ere zij God zingen (letop: gepaste afstand).

– De oudjaarsdienst begint om 18.30 uur

De zondagmiddagdienst van 2 januari 2022 begint om 18.30 uur

De zondagse erediensten vanaf 2 januari 2022 zullen alleen online plaatsvinden. Dus op zondag 2 januari kunt u – verdrietig genoeg – niet naar de kerk toekomen, maar is de dienst slechts online te volgen.

Alle overige richtlijnen blijven gelden dus: Blijf bij klachten thuis. Houd 1,5 afstand en geef elkaar de ruimte. Net zoals voorheen zal er  een plek in de kerk of ’t Kruispunt worden toegewezen (placeren). Houd de berichtgeving blijvend in de gaten, want de richtlijnen kunnen vanuit de PKN veranderen waardoor we een nieuw besluit moeten nemen.

Deze besluiten nemen we als kerkenraad met pijn in ons hart. Maar het is nodig vanwege de richtlijnen en de grote zorgen rondom Covid-19. We wensen u en jou van harte gezegende kerstdagen en een gezegend Oud&Nieuw. We mogen vieren dat onze Heiland, de Redder van de wereld is geboren. Hij is naar de aarde gekomen om ook ons zalig te maken (Matt. 1:21). We leven in roerige tijden. Maar Hij is altijd dezelfde. Hij is de Alfa en de Omega, de Eerste en de Laatste (Op. 1:11). Laten we net als Asaf Zijn daden gedenken (Ps. 77:12).

Voor vragen kunt u contact opnemen met de scriba: 06-21123890 of scriba@hervormdaalst,eu

We wensen u gezegende kerstdagen toe.

In Christus verbonden en met vriendelijke groet,

De kerkenraad